VBH kliendileht nr 1 |
Plasto varjatud mootor
VALERI PÄRS
Kui Plasto nimi on tänaseks tuttav ilmselt igale eestimaalasele, siis vaid vähesed teavad neid, kes selle firma elu- ja eduloo taga seisavad. Tõelistele tegijatele pole prožektorivalgus kunagi meeltmööda, kuid peale väikest veenmist õnnestus meil nö mikrofoni ette tirida üks Plasto võtmeisikuid – Valeri Pärs
Tere, Valeri! Kui asusime oma esimest VBH lehenumbrit tegema, ei olnud vaja pikalt kaaluda, kellega ja kellest lehe esinumbris juttu teha. PLASTO on eeskujulik edulugu mitte ainult Eesti aknatööstuses vaid kogu majanduses. Kindlasti tunnevad paljud huvi, mis on olnud sinu salarelvaks, edu võtmeks? Tere-tere! Muidugi on mul salarelv, aga seda tunnevad kõik (naerab). Tööd on vaja teha, iga päev! Meie alal ei saaks keegi edukas püsida ilma pideva tööta. Ja halba tööd ei ole mõtet teha. Juhindunud olen ka vanast tarkusest: kes ei riski, see šampust ei joo! Aja jooksul olen seda veel täiendanud: riskid peavad olema maandatud. Täna näiteks on meil juba kõik finantsriskid kindlustatud. Konservatiivse joone hoidmine on aastate jooksul mitmel korral meid aidanud halvemaid olukordi ära hoida. Jutt riskidest tuletab kohe meelde hiljutise tulekahju katusel, mis ületas kõik uudistekünnised, isegi AK näitas sellest lõiku. Teame juba, et paljuski oli tegemist ka õnneliku õnnetusega, tulele pandi ruttu piir. Kas sul on sellest karmist juhtumist midagi õpetlikku rääkida? Selles, et PLASTO tootmine sai tõrgeteta jätkata juba järgmisel tööpäeval, oli osa nii õnnel kui ka maandatud riskidel. Olen väga tänulik Päästeameti töötajatele, kes siit otse üle tee asuvas kontoris põlengut märkasid ja kiiresti reageerisid. See, et varakult tuld märgati, oli õnn, sest oli ju nädalavahetus. Riskide maandamise kohapealt võin öelda, et kui me ei oleks investeerinud kahte paralleelselt töötavasse serverisse, siis oleks tootmise jätkamine ilma seisakuta olnud meie jaoks tõsine pähkel. Investeeringud. Selle kohta on öeldud, et meie aknatootjate seas paistab just PLASTO silma pidevalt uusi seadmeid soetades, kas ei ole vahel ka mõelnud, et võiks tekkida oht üle investeerida? Seda riski maandan ma taaskord vana ja hea tarkusega: kindlam on jupikaupa ja pidevalt investeerida, siis käid väiksemate kulutustega pidevalt ajaga sammu. Selleks, et moodne välja näha, ei pea iga kord uut ülikonda ostma, teinekord piisab ka uutest pükstest või uuest lipsust. Näete ju samuti, mis plastakende maailmas toimub: profiilide generatsioonid vahetuvad järjest kiiremini, iga uus profiil omakorda vajab tootmises tavaliselt mingit uut tööriista või masinat. Pidevast investeerimisest lihtsalt ei ole pääsu, kui tahad püsima jääda. Sama lugu on tarkvaraga, see ei saa kunagi lõplikult valmis. (naerdes) Kõik see kokku on nagu nõiaring.
|
PLASTOT tunnevad ka Saksamaal mitmed seadmete ja tarvikute tootjad. Mõni on ka minu käest küsinud räägi, Indrek, kuidas on PLASTOL pidevalt õnnestunud mahtusid kasvatada – nii headel kui ka halbadel aastatel? Kõige taga on meie inimesed. Inimesed, kes on valmis pidevalt õppima ja ei lepi sellega, et kui eile sai midagi korralikult tehtud, siis rohkem enam pingutama ei pea. Samuti oleme olnud hoolikad oma partnerite valikul: materjalid, millest me toodame, peavad olema parim tase. Aga sinu küsimusele võib ka vastata väga lihtsalt: kõige taga on PLASTO hea nimi! Oleme juba pea 20 aastat koos töötanud. Alguses LOKMAN, täna VBH ja PLASTO. Mis on selle ajaga muutunud? Jah, see aeg on ka väga kiiresti läinud ja muutunud on väga palju. Oleme teiega koos ju üle elanud mitu majanduskriisi ja ka need meeletult kiire kasvu aastad. PLASTO arenes ja kasvas koduturul alguses eraklientide najal. See õpetas meid olema paindlik ja kiire. Tänased tootmismahud eeldavad nii välisturgudel kaasalöömist kui pidevat tootesortimendi laiendamist. Järjest suuremad klaasipinnad, soojemad profiilid, kasvavad raamikaalud, mitmekesisemad avanemismehhanismid – see on meie tänane päev. Mäletame aega, kus plastakna müüjad rääkisid üksteise võidu oma profiilikambrite arvust. Täna eeldab müügitöö juba põhjalikke teadmisi ehituskonstruktsioonide soojajuhtivusest. Täna räägitakse U-arvudest iga üksiku akna puhul eraldi. Aastaid on meie aknatootjaid kimbutanud odav konkurents Poola tootjate suunalt. Kuidas teie sellega olete toime tulnud? Aga ärikonkurentsis on mõnigi asi nagu sõjas: vastu tuleb hakata, kui sa ei taha just alla anda! Me töötame väikesel turul, meie abinõudeks on kvaliteet ja usaldusväärsus. Ja kui suudad üllatada – tee seda! Oleme suutnud hakata oma tooteid ise Poola eksportima, seda täiendavalt juba töötavale Põhjamaade ekspordile. Aitäh! Mis sa arvad, millal me võiksime sellist vestluste lugu korrata? Vestelda võime alati, aga teil oleks tarvis lugusid teha väga paljude erinevate inimestega. Vaadake ringi – nii Plastos kui ka meie konkurentide juures töötab igapäevaselt kuldaväärt töötegijaid, kellest loeksime teie lehe kaudu tulevikus hea meelega. Tore oleks kuulda lugusid ka noorema generatsiooni poolt. Aeg ju kihutab, põlvkonnad vahetuvad ja tugevad firmad püsivad. Seda kõike ütleb ka meie moto: PLASTO AKNAD – PÕLVEST PÕLVE. november 2015 |