Geze ventilatsioon suurendab koolis heaolu

Jan Põldver tootejuht
Jan Põldver
tootejuht

Piisav värske õhu varu võib meie õppimisvõimet tõsta vähemalt 15%. Ka hooajalisi haigusi saaks koolides minimeerida piisava ventilatsiooniga, kuid reaalses elus osutub ventilatsiooni tase kahjuks puudulikuks. Seda seetõttu, et paljudes koolides ventileeritakse ruume ainult siis, kui ilm on hea või õhukvaliteet on märgatavalt halb. Paraku on see aga enamasti ebapiisav. Geze loomuliku ventilatsiooni tooted ja lahendused aitavad parandada siseruumide õhu kvaliteeti ning toetada nii heaolu, tervist kui ka õppetööd.
Hea õhu hingamine parandab sooritust ja keskendumist
Enamasti märkame halba õhukvaliteeti, kui on liiga hilja. Efektiivsus ja keskendumisvõime vähenevad ja inimesed muutuvad uniseks või saavad peavalu ruumi õhu liigse CO2-sisalduse tõttu, mida inimesed välja hingavad. Õhukvaliteeti halvendavad ka saasteained, mis võivad lenduda mööblilt või vaipadelt.
Parandage õhu värskust loomuliku ventilatsiooni lahendusega.
Kuigi inimesed reageerivad hästi termaalsetele, akustilistele ja visuaalsetele stiimulitele, ei tunneta nad piisavalt hästi õhukvaliteeti. Inimesed hindavad tavaliselt siseruumide õhu kvaliteeti halva lõhna järgi, aga mida kauemaks nad sinna ruumi jäävad, seda rohkem nad halva õhukvaliteediga harjuvad ega märka enam selle halvenemist. Hea õhukvaliteedi tagamiseks on oluline loomulik ventilatsioon ja sisekliima regulatsioon, eriti kontorihoonetes, koolides, haiglates ja muudes rahvarohketes siseruumides.
Olemasolevates ehitistes on võimalik ventilatsiooni parandada
Juba valmisehitatud koolis saab sisekliimat parandada, lisades sinna manuaalse või automaatse ventilatsiooni. Automaatsete aknaajamite kasutamine loomulikule ventilatsioonile lisaks nõuab ventilatsiooni kontrollimisel vähem energiat kui enamik mehhaanilisi ventilatsioonisüsteeme. Neid saab olemasolevates ehitistes kergesti uuendada. Vajadusel saab lahenduse teha eritellimusel vastavalt klassiruumi parameetritele. Keskne haldussüsteem pole vajalik ja iga õpetaja saab otsustada, millal on vaja klassi ventileerida. Kui eelarve on piiratud, siis on võimalik paigaldada ainult manuaalne ventilatsioon.
Manuaalse ventilatsiooniga klassiruumi näide.
Piiratud eelarve korral võib manuaalne ventilatsioon olla parim variant. GEZE pakub OL 90 N ajamit, mis on pinnale paigaldatav õhuke katuseakna avaja. Katuseakna avaja on täiuslik lahendus suurematele ruumidele nagu auditooriumid või gümnaasiumid, kus vajatakse regulaarset ventilatsiooni õhu puhtuse säilitamiseks. Automaatne aknaavaja sobib siis, kui tahate asja lihtsana hoida.
Automaatse ventilatsiooniga klassiruumi näide.
Slimchain on väike ja diskreetne kettülekanne akna avamise ning sulgemise automatiseerimiseks.

Selle GEZE aknaajamiga saab ühendada ühe või enam kontrollitud avamis- ja sulgemistsükliga klassi- või auditooriumiakent. Õpetaja või teise töötaja poolt automaatselt või manuaalselt aktiveeritud ventilatsioon muutub kiiresti kõigi koolis viibijate heaolu tagamisel tavapäraseks. Seda saab kombineerida CO2-mõõdikuga, et anda õpetajatele vajalikku infot, millal klassiruum vajab ventileerimist. Lisada saab ainult õpetajale mõeldud võtme, et tagada automaatsete akende õigeaegne avamine-sulgemine.
Kui soovite suuremat kontrolli, on võimalik seade integreerida kogu kooli jaoks.

Geeze

Samuti saab GEZE aknaajamid integreerida ehituse haldussüsteemi. Sellisel viisil on võimalik kõiki kooli klassiruume kontrollida ja ajastada. Kui tahate kõiki klassiruume hommikul enne õpilaste tulekut või lõuna ajal tuulutada, on seda võimalik kergelt teostada. Keskses kontrollruumis saab distantsilt aknaid avada ja sulgeda või määrata selleks eelnevalt sobiv aeg.